Few years ago, I started to feel this strange
connection with photographs. It was like an atraction or a sixth sense or
instinct, call it what you what, but it made me fell like if I had to start
taking pictures of everything. I think the first time I felt it even if I
hadn’t noticed it yet, was 4 years ago, in my school trip to Italy. If you
compared my pictures with anyone else pictures, mine were bizarre. Strange
angles, strange points of view…even if I asked someone to take a picture of me
somewhere, so that a special building or monument could be seen, after they did
the picture, I used to look at those pictures and think “this building should
be more in the right” or “If he/she had
been a few steps to his/her left the sun wouldn’t have made that strange
effect”. I don’t know yet how to explain
it, it was just that, a feeling, something that came naturaly.
Two years ago, I was given my first camera,
canon EOS 350. It was my uncle’s, and he was going to buy a better one, so my
parents asked him if he could give that one to me, and so he did. By the time,
I already knew I had this passion for photography, so I was anxious to start
taking pictures and show them to everyone. But at first, I must confess, it was
frustrating… My pictures didn’t reflect what I expected them to, or weren’t as
beautiful as I thought they would be…
When I started this hobby, I didn’t have (at
least not at first, though eventually, I did) anyone or anyway (I’m referring
to Internet websites or books or so) to introduce me into photography and
advice me about it. That’s why I’m writing this post. I’m not a professional,
not at all (I wish!), but if I can help you with something I like, then I’m
glad to do so. I’m not perfect, and I’m not giving you lessons. I still have a
lot to learn yet and I know that.
I’ll try to use my own pictures if possible
(please, note all of them all of author ownership, I mean = ©). If I use
something that it’s not mine, I will say so.
As always, feel free to comment.
Hace unos años, empecé a sentir una
conexión especial con las fotografías. Era como una atracción, un sexto sentido
o un instinto, llamadlo como queráis, pero me hacía sentir como si tuviera que
sacar fotografías de todo. La primera vez que tuve este sentimiento, aún
incluso sin saber qué era, fue hace 4 años, en mi viaje de estudios a Italia.
Si me ponía a comparar mis fotos con las de cualquier otro, las mías eran
raras. Ángulos extraños, puntos de vista extraños…incluso si le pedía a alguien
que sacase una foto de mí en algún lugar, para que un determinado edificio o
monumento apareciese, después de que hiciesen la foto, las miraba y pensaba
“este edificio tendría que estar más a la derecho” o “si él/ella hubiese estado
un par de pasos a la izquierda, el sol no habría dado este efecto”. No sé cómo
explicarlo aún, era solo eso, un sentimiento, algo que me salía de manera
natural
Hace dos años, me dieron mi
primera cámara, canon EOS 350 D. Era de mi tío, y él iba a comprarse una mejor,
así que mis padres le preguntaron si podía dármela, y así lo hizo. Para
entonces, yo ya sabía que tenía esta pasión por la fotografía, así que estaba
ansioso por comenzar a sacar fotos y enseñárselas a todo el mundo. Pero al
principio, he de reconocer, era frustrante… Mis fotografías no reflejaban lo que quería que reflejasen, o
no eran tan bonitas como imaginaba que iban a ser…
Cuando empecé este hobby, no
tenía (al menos no al principio, aunque al final, sí tenía) a nadie ni nada (me
refiero a páginas de internet, o libros, o similar) que me introdujesen al mundo
de la fotografía o me aconsejasen sobre él. Por eso escribo esto. No soy un
profesional, para nada (¡ya quisiera!), pero si puedo ayudar con algo que me
gusta, entonces estoy contento de poder hacerlo. No soy perfecto, ni os estoy
dando ninguna lección. Aún tengo mucho que aprender, y lo sé.
Intentaré usar mis propias fotos
si es posible (por favor, sabed que todas ellas son propiedad exclusiva de su
autor, y con esto quiero decir = ©). Si uso algo que no es mío, lo diré.
Como siempre, sentíos libres de
comentar.
1-Points of Interest – Puntos de Interés
It has been proven that there are certain
points of a photography to which you eyes go directly (it doesn’t matter what
the photography is about). If the main object (or objects) of your photography
is (are) placed in one of those, then you get people to pay more attention to
it (them). The picture I use here to show to you these points is not mine, but
taken from a webpage I normally read (and recommend you to, if you understand
Spanish)
Se ha demostrado que hay ciertos
puntos en una fotografía a los que tus ojos van directamente
(independientemente de qué sea lo que has fotografiado). Si el objeto (u
objetos) principal de la fotografía está (están) colocado en uno de estos
puntos, consigues que la gente le presté más atención e interés. La imagen que
utilizó aquí para enseñaros estos “puntos” no es mía, si no cogida de una
página que suelo leer (y que os recomiendo, si entendéis el Español)
(NOTE: the
webpage I was talking about is www.dzoom.org.es
; and the article I get this first advice from was: http://www.dzoom.org.es/noticia-1404.html)
(NOTA: la página de la que hablaba es www.dzoom.org.es ; y el
artículo del que obtuve este consejo era: http://www.dzoom.org.es/noticia-1404.html)
2-Keep it Simple! - ¡Hazlo
sencillo!
Some of the mistakes I used to do when I
started taking photos was to try to show many things with only one photograph. However,
a good picture always tries to be as simple as possible. It doesn’t mean that,
if you want to take pictures of flowers, for example, you take a picture of
only one flower (though of course you
can), but don’t try to show the flower, the bee flying around, the leaves, the
sun, the drops of water on the leaves…because it can be confussing. And what
about landscapes? For example, if you want to show a skylane, I like to
consider all those buildings as one unit,
and then, the sky, as another one. You don’t see “this building” and then “the
next building on the left” but a group of buildings in contrast with the sky
Let me show you with some examples:
Algunos de los errores que tendía
a hacer cuando comencé a hacer fotos era tratar de enseñar demasiadas cosas en
una sola foto. Sin embargo, una buena foto siempre trata de ser trata de ser
tan simple como sea posible. Eso no significa que si quieres sacar fotos de
flores, por ejemplo, saques una foto de solo una flor (aunque por supuesto, puedes), pero no intentes mostrar la
flor, la abeja volando, las hojas, el sol, las gotas de agua sobre las hojas…
porque puede ser confuso. ¿Y qué hay sobre los paisajes? Si, por ejemplo,
quieres hacer una foto de un “skyline” (no me viene la traducción…es el
horizonte representado por la línea de edificios de las ciudades), me gusta
considerar todos esos edificios como una unidad,
y entonces, el cielo, como otra. No ves “este edificio” y “este otro edificio
más a la izquierda”, sino un grupo de edificio en contraste con el cielo. Deja
que te lo enseñe con unos ejemplos:
(I know, this one doesn't follows the previous rule, but I was beggining!)
(Lo sé, ésta no sigue la regla anterior, ¡pero estaba empezando!)
3-Horizon - Horizonte
This one referes only to landscapes and
similar. First of all (unless you go clearly for the opposite), the line of the
Horizon should be straight instead of doing angles. We tend to forget about
this and focus on the main object of our photograph, but a straight horizon,
even if it’s in the background, is as important as the main object of your
picture.
But, where do you place the line of the
horizon? The rule should be, never do it in the middle (of course, rules are
meant to be broken, aren’t they?). If it is placed closer to the bottom, the
“meaning” or “feeling” your picture is giving is “solitude”, “isolation”;
whereas if it is placed in the upper part, it means “confidence” and
“security”.
Can you feel that in this photo?
Este consejo hace referencia sólo
a paisajes y similares. En primer lugar (a no ser que busques exactamente lo contrario),
la línea del horizonte debería estar recta en vez de haciendo ángulos. Tendemos
a olvidarnos de esto y concentrarnos en el objeto principal de la fotografia,
pero un horizonte correcto y recto, aún estando en el fondo de la foto, puede
ser tan importante como el objeto principal de la foto.
Pero, ¿dónde colocamos la línea
del horizonte? La regla debería ser, nunca lo pongas en el medio (claro que las
reglas están para romperse, ¿no?). Si el horizonte está colocado más cerca de
la parte baja de la foto su “significado” o “sentimiento” sería “soledad” y “aislamiento”;
mientras que si lo colocas en la parte alga significa “confianza” y “seguridad”
Puedes sentir algo de eso en esta
foto?
4-Background - Fondo
Sorry, I searched for any of these within my
pictures, but I didn’t find any. Please,
don’t forget about the background. Even a great picture can be spoiled if the
background has “something” that ditract us from what should really be seen, or
breaks de armony. I’m sorry I can’t be more specific on this one, I’ll keep on
searching and if I find something, I’ll edit this post for you
Perdón, he buscado alguna foto de
ese tipo entre mis fotografías, pero no he encontrado ninguna. Por favor, ¡no
os olvidéis del fondo! Incluso la mejor foto puede ser estropeado si el fondo
tiene “algo” que nos distrae de lo que realmente deberíamos ver, o rompe la
armonía. Siento no poder ser más específico aquí, seguiré buscando y si
encuentro algo, editaré este post para vosotros.
5-Focus correctly - Enfoca correctamente
Nothing new
here, probably your pictures are all focused. Reflex cameras have this option
that allows you to “manual focus” (MF). This can be good, if you are about to
do some “macro shoots” (we may talk about this someday), but also hard
sometimes to control correctly. Check what happened to me once (the main object
in this photo is not correctly focused; instead, you can see perfectly the
leaves that stand behind, right?)
Nada nuevo aquí, probablemente vuestras fotos estén todas
enfocadas. Las cámaras Réflex tienen un opción que te permite un “enfoque
manual” (MF). Esta opción puede ser buena, si deseas sacar unas fotos “macro” (puede
que hablemos de ésto algún día), pero también puede ser a veces difícil de
controlar. Echa un vistazo a lo que me pasó a mí una vez (el objeto central no
está correctamente enfocado; en su lugar, puedes ver perfectamente las hojas
que quedan detrás, ¿no?)
But sometimes,
we aren’t really looking for something focused, but totally the opposite. Sometimes,
the magic of a photo resides in it being
out of focus
Pero a veces, no buscamos realmente algo enfocado, sino todo
lo contrario. A veces, la magia de una foto reside en que está desenfocada
The end?
I have a few other things ready about photography, but this post was getting bigger and bigger, so I've splitted in 4 parts. I'll try to post another one tomorrow!
Tengo unas cuantas cosas más preparadas sobre fotografía, pero este post se estaba haciendo cada vez más grande, así que lo he dividido en 4 partes. ¡Intentaré postear otro mañana!
Hackett out
Después de leerlo me voy a aficionar a la fotografía, gran currada Hackett
ResponderEliminarPhilipp